...
...
...
 

Triatlon

 

Treening

 

Võistlused

 

Klubi

 

Kontakt

 
  ... Täiskasvanud ... Lapsed/noored ... Treeningmakse ... Tunniplaan ... Varustus ... Nipid ... Juhendajad ... Liitumine ...  

...

Triatloni harrastamiseks on vajalik omada ujumispükse, jalgratast ja kiivrit ning jooksusärki.
Kui need olemas, siis on triatlonivõistluse läbimiseks varustus koos. Kõik järgnev on vajalik kiiruse, mugavuse ja tervise tarbeks.

UJUMINE

Ujumispüksid või trikoo – soovitavalt kloori kannatavast materjalist, sest regulaarne ujumine esitab riidele kõrged kvaliteedinõuded.
Ujumismüts – sobib nii kummist, riidest kui ka silikoonist. Klubi varustusse kuulub silikoonist ujumismüts.
Ujumisprillid – peavad sinu näokujuga hästi sobima, kui prillid vastu silmakoopaid surudes vaakumiga kinni ei jää, siis on üsna väike tõenäosus, et nad vett peavad.

Lisaks võib kasutada mugavusvarustust:
Ninaklipp – on kasulik nendele kellele kloorivesi ebameeldivat nohu või vesist nina põhjustab.
Ringilugeja – kasulik, kui ringide lugemine kipub sassi minema või oled oma ringiaegadest huvitatud.

Treeningutel kasutatakse veel:
Punni – kätetöö parandamiseks, aitab hoida korrektset keha asendit käte ujumisel hoides jalgu veepiiril
Labasid – veetunnetuse parandamiseks ja ülakeha jõu arendamiseks pikki seeriaid ujudes
Lauda – abivahendina jalgade ujumisel või tehnika harjutamisel
Lestasid - ökonoomsema tehnika harjutamiseks, kiiruse parandamiseks

RATTASÕIT

Ratas – Parim võimalik variant on spetsiaalselt triatloni jaoks loodud ratas, kuigi enimkasutatud on tavaline maanteeratas.
Kiiver – on kohustuslik.
Rattakingad – spetsiaalsed kingad, mis kinnituvad vastava kinga all oleva klotsi abil pedaali külge. Aitavad sõidu efektiivsust tõsta – ühe jalaga vajutad, teisega tõmbad pedaali. NB! Enne tänavale sõitma minemist proovi neid liikluseks suletud kohas, sest kinga eemaldamine pedaalilt nõuab harjumist!
Püksid - spetsiaalselt rattasõiduks loodud püksid, pehmendusega (rahvakeeles pampers) istumiskohas. Kasutatakse põhiliselt treeningul.
Särk – kiiresti kuivavast materjalist spordisärk.
Prillid - kaitseks putukate, tugeva tuule, ereda valguse, vihma ja pori eest.
Kindad – kaitsevad külma ja põrutuse eest ning kukkudes jäävad käed tervemaks.

Rattaasendi seadmine nõuab omajagu oskusi ja kogemusi. Selleks võid küsida abi mõnelt kogemustega klubikaaslaselt või asjatundjalt rattapoes. Kõige tähtsam oleks jälgida, et sadul saaks piisavalt kõrgele pandud. Kontrollida saad seda näiteks nii: sadulas olles asetad kanna pedaalile ja jalg peab olema põlvest ilusasti sirge. Juhtraud ei tohiks olla nii kaugel, et sa peaksid selleni küünitama. Sel juhul on võimalused vaadata väiksema raamiga ratas või vahetada juhtraua pikendus väiksema vastu.

Veel tuleb vaadata, et rattakingade alla kinnitatud klotsid oleksid otse, või kergelt sissepoole keeratud ning tugevalt kinnitatud.
Pea meeles, et rattaga sõites peaksid põlved liikuma üles alla, mitte tegema ringikujulisi liigutusi.

JOOKS

Jooksujalatsid – Tulenevalt treeningintensiivsest võiks olla kaks paari jalanõusid. Enamasti kasutatakse tavalisi jooksujalatseid, kuid on saadaval ka spetsiaalsed triatloni jooksujalatsid, millel on lihtsustatud jalatsite jalgatõmbamine.
Jooksusärk – peab olema keha vastas, nii juhib see ära nahale tekkiva higi.
Jooksupüksid – enamasti kasutatakse liibuvaid jooksupükse, vastavalt ilmale lühikesi või pikki. Ühistel ÜKE treeningutel on liibuvad püksid harjutuste tegemiseks mugavamad.

VÕISTLUSVARUSTUS

Minnes võistlema tuleks eelnevalt kontrollida järgmise varustuse olemasolu ja korrasolekut:

  • võistlusvorm (kombe) või võistlemiseks vajalikud riided pakitud (ujumisriided, ratta + jooksuriided)
  • numbrikumm + haaknõelad (numbri kinnitamiseks kummile)
  • ujumismüts + ujumisprillid
  • kalipso + õli + rätik jalgade puhastamiseks vahetusalas + soovi korral ka kingalusikas
  • pikema võistluse puhul toit rattadistantsile (geelid/batoonid)
  • ratas + kiiver + rattaprillid + rattakingad + kummid rattakingade seadmiseks
  • jooksujalanõud + vajadusel jooksumüts

SUVISE RIIETUMISE REEGLID

Palava ja päikeselise ilmaga hele, õhku läbilaskev spordisärk. Vajalikud on ka head õhukesed spordisokid, et vähendada jalgade liigset higistamist. Samuti on kasulik nokamütsi kasutada vältimaks pea ülekuumenemist.

TALVISE RIIETUMISE ERIPÄRAD

Külma, niiske ja tuulise ilmaga on õige riietusega tehtud treening isegi mõnusam kui suvel palava ilmaga. Jooksutreeningul niiske ja külma ilmaga kasuta sooja ja hingavat pikkade varrukatega pesusärki, selle peal spordisärki ja kõige peale tuult pidav jakk/jope. Jopel peaks olema õhutusavad, et kehalt tulev niiskus saaks tuulutatud ja nahk jääks kuivaks. Jalga tuleks panna pikad püksid. Külma talveilma korral, tõmba selga ja jalga soe pesu. Lisaks selga soe fliis või mõni sarnane materjal, mis hoiab sooja, kuid laseb niiskuse kehast eemale ehk oleks nö hingav materjal. Sooja kihi peale kindlasti jälle otsest tuult pidav jakk. Parim peakate on hingavast materjalist ja tuult pidav müts. Liiga paks müts, mis niiskust eemale ei lase ja peal liiga kuumaks laseb minna, muutub kiiresti ebamugavaks. Jalga tõmba pikk soe pesu, neid on saadaval ka tuulekaitsega ning nende peale pikad jooksupüksid.

VEEPUDELID

Üldine reegel on, et intensiivse treeningu/võistluse ajal tuleks tarbida ca 1 liiter vedelikku tunnis. Liiga palju juues läheb see sinust lihtsalt läbi (ja soovib väljuda väga ebasobival hetkel), liiga vähe juues tekib organismis vedelikupuudus.
Veepudelitega on üks lihtne reegel - pese alati peale kasutamist.
Mida juua? Valikuid on väga palju. Oleneb treeningu pikkusest ja intensiivsusest. Spordijookide kohta oskavad sulle head nõu anda kindlasti meie treenerid. Kõige lihtsam variant on lisada veele natuke sulle meeldivat mahla, et maitse oleks hea.

...
... ...
... ...
... ...
... ...
...
Tunniplaan
...
kalender
...
... ...
... ...
...
Toetajad
...

http://codeborne.ee
http://www.ignite.ee
http://www.rademar.ee


...
WEB BY ... AND  New Media Guru

... ...